Огляд ринку борошняних кондитерських виробів

Газета «Пищевик» / № 4, 2010 р.

            1. Які основні зміни або нові тенденції на ринку борошняних виробів ви спостерігаєте за 2009 рік?

       На мій погляд, зростає різноманітність видів борошняних кондитерських виробів, підвищується їх якість. Невеликі і зовсім маленькі виробники набувають серйознішого обладнання і виробляють на ньому якісніші продукти, а також у більших, ніж раніше кількостях: шарування, бісквітне печиво з начинками і так далі.

           2. Який об'єм ринку в натуральному і грошовому вираженні, основні гравці ринку?

           3. Як змінився імпорт – експорт на ринку?

       Імпорт, якщо говорити про продукцію західних виробників майже відсутній, експорт покращав у зв'язку з падінням гривни.       

4 .Як складається цього року ситуація з сировиною для виробництва борошняних кондитерських виробів? Як відбивається на результатах діяльності Вашої компанії в 2009 році?

      Ситуація з сировиною для виробництва борошняних кондитерських виробів різна. Якщо мається на увазі мука, то все гаразд, стабільно. Якщо мається на увазі цукор, то ціна на нього стрибає як гірський козел. У наявність є і те і інше. Скачки ціни на цукор змушують підвищувати ціни на кінцевий продукт.

       5 .Скорочували чи збільшували ви виробництво, як?

      Виробництво збільшували за рахунок нових видів продукції, які відповідають сьогоднішньому ринку, тобто ринок на сьогодні не готовий купувати дорогі вироби, тому продукцію збільшували в дешевшому ціновому сегменті. Нами виробляється жувальний зефір, він продається в сегменті «середній плюс» і шоколадно-вафельна продукція, на останню і був зроблений акцент. За рік ми випустили чотири новинки, найуспішніші з яких виявилася дешева шоколадно-вафельна цукерка, що продається «на взважуваня».

    6. Як поводяться продажі Вашої продукції в натуральному і грошовому вираженні, або динаміка (збільшення/зменшення) в порівнянні з попередніми роками?

       Стабільно. В порівнянні з попередніми роками продажу нашої продукції в ціновому сегменті «середній плюс» з однієї торгової точки зменшилися, але за рахунок збільшення нами ринків збуту ( вихід на ринок Білорусії, Молдови, Азербайджану, Казахстану і так далі) в цілому продажі збільшилися. У дешевому ціновому сегменті продажі виросли і за рахунок розширення ринку збуту, і за рахунок збільшення попиту на таку продукцію.

        Тобто в цілому, по підприємству сталося зростання продаж в натуральному вираженні і відповідно в грошовому, оскільки рентабельність не зменшувалася.

       7. З чого складається структура собівартості виробництва борошняних кондитерських виробів і як її складові відбиваються на кінцевій ціні товару?

       Структура собівартості товару - це сировина, енергоносії, трудовитрати, транспортні витрати, оподаткування. Якщо говорити про сировину: ситуація з мукою стабільна, ціна на цукор виросла, транспортні витрати, оподаткування. Якщо говорити про сировину: ситуація з мукою стабільна, ціна на цукор виросла, транспортні витрати збільшилися у зв'язку із зростанням цін на паливо, також збільшилися за рахунок доріг, які в такому стані були в Україні навесні 45 років. Оподаткування в принципі залишається тим же самим, єдина зміна - збільшується тиск податкової служби для того, щоб поповнити бюджет.

         8. Як змінилися оптові і роздрібні кінцеві ціни на вашу продукцію в 2008 і 2009 року?

        Оптові, а відповідно і роздрібні ціни на нашу продукцію виросли в 2009 в порівнянні з 2008 на 5%.В 2010 року, як говориться,«все може бути». Нам як виробникам вигідно було б знижувати ціни на продукт, що випускається, оскільки це збільшує його конкурентоспроможність на ринку, збільшує попит на продукт. Але, на жаль, якщо ціни на сировину, енергоносії і так далі зростатимуть в 2010 році, то підвищення цін не уникнути.

      9. Що більш за все впливає на зміну кінцевої ціни мучних кондитерських виробів? Чи є обґрунтування і необхідність для піднімання цін? Чи спостерігаєте зсув цінових сегментів?

      На сьогоднішній день я думаю, більш всього впливає зміна собівартості сировини, енергоносіїв, і логістика. Обґрунтованість піднімання цін не далі як при підніманні цін на цукор, була. Спостерігаємо зсув цінових сегментів, зміщується ціновий сегмент у бік здешевшання.

       10. Як поводиться споживач борошняних кондитерських виробів в 2009 році? Як він змінився порівняно з 2008 або 2007 роком (до кризи)?

      До кризи споживач хотів купити продукт в упаковці, красиво виконаний, щось особливе і вишукане, а після кризи споживач став поводитися так, як в «великих 90-х» роках – купувати те, на що вистачає грошей.

        11. Як змінилася спрямованість/діяльність Вашій компанії зважаючи на зміни споживчих переваг, фінансовій і економічній ситуації в країні цього року?

     Діяльність нашої компанії змінилася в тому що ми переглянули свої плани за новим проектом. Раніше ми планували випуск нового для ринку України проекту в дорогому ціновому сегменті. Зміна ринку в період кризи змусила нас переглянути свої плани у бік низького цінового сегменту, довелося укладати договори на постачання іншого устаткування для іншого продукту. Довелося більше займатися експортом і активізувати роботу на ринку Росії, Білорусії, і інших країн, в яких не так впала валюта як в Україні, щоб отримувати той же самий прибуток.

    12. Ваші прогнози на українському ринку борошняних кондитерських виробів на 2010 рік? Плани Вашої компанії по розвитку?

      В кінці 2010 року ми хочемо запустити лінію по виробництву близьких для українського споживача виробів, але що доки виробляються лише в Японії, тому устаткування буде дорогим, а сам продукт буде дешевим. Упевнені, що цей проект буде успішним.